Žádosti o krajské dotace se budou moci nově podávat elektronicky
07. 11. 2023 Struktura krajských dotačních programů je dlouhodobě stabilní s tím, že se ale zároveň snažíme pružně reagovat na výzvy, mezi které patří mimo jiné rušení poboček České pošty, kdy jsme vytvořili dotační program na fungování v režimu pošta Partner. Dále vytváříme dotační program pro obce na pořízení integrovaného zásilkového boxu, což je vše motivováno naší snahou přiblížit služby občanům,“ řekl hejtman Martin Netolický. „Z hlediska financování se snažíme o postupné navyšování prostředků, avšak jsme výrazně limitování stávajícím nastavením rozpočtového určení daní pro kraje. Pokud by došlo k tomu, že bude nespravedlivý systém změněn, tak jsme samozřejmě schopni velmi výrazného nárůstu ve všech vyhlášených programech. Proto také mimo jiné bojujeme za změnu přepočtu pro kraje a vyrovnání disproporcí,“ uvedl hejtman.
Výraznou novinkou pro letošní rok je spuštění Dotačního portálu Pardubického kraje. „Vždy jsme chtěli, aby krajské dotace byly pro žadatele, z hlediska, administrace co nejjednodušší. Věřím, že to tak vnímají i žadatelé samotní. Nyní chceme posunout podávání žádostí o krajské dotace do 21. století a celý proces digitalizovat. Nově tak nebude díky krajskému dotačnímu portálu nutné zasílat žádosti včetně příloh, vyúčtování a další dokumenty v papírové podobě poštou. Další výhodou portálu je jeho přístupnost 24/7, kdy žadatelé budou moci pracovat v portále kdykoliv a kdekoliv. Dotační portál je zároveň možné si otevřít i na mobilním telefonu,“ uvedl hejtman Martin Netolický s tím, že pro podání žádosti není nutný elektronický podpis žadatele, protože dotační portál pracuje s ověřenými registrovanými osobami.
Pro registraci a přihlašování do Dotačního portálu Pardubického kraje se využívá Identita občana, tedy bankovní identita, eObčanka či například NIA ID. Pracovat v zabezpečené části portálu, podat žádost, zaslat smlouvu, vyúčtování a další tak smí pouze registrovaní uživatelé. Následujeme tak trend, kdy by se Identita občana měla postupně stávat stále podstatnější součástí komunikace s úřady,“ uvedl krajský radní pro regionální rozvoj Ladislav Valtr.
„Dotační portál bude obsahovat kompletní informace ke všem vyhlášeným dotačním programům, ale také detailní návod, který uživatelům představí, jakým způsobem se mají registrovat a v portálu pracovat. Ve středu 15. listopadu se pak pro uživatele otevře i zabezpečená část portálu, kdy jim bude umožněna registrace. Dále 20. a 21. listopadu nabídneme první kolo online metodické poradenství pro žadatele do programů, u kterých budou žádosti přijímané již v prosinci.,“ vysvětlil radní Ladislav Valtr s tím, že se v prvním kroku jedná o programy Podpora obcí, na jejichž území se nachází památky zapsané do seznamu UNESCO; Podpora výstav pořádaných chovatelskými organizacemi; Podpora bezbariérového cestovního ruchu v Pk; Podpora energetických úspor sportovních zařízení v majetku obcí; Podpora výstavby a rozvoje dětských dopravních hřišť v Pk a Program podpory materiálního zabezpečení sociálních služeb. Příjem ostatních žádostí o krajské dotace je nastaven standardně jako v předchozích letech, tedy v průběhu měsíce ledna. V letošním roce konkrétně od 2. ledna do 31. ledna. Na 4. a 10. ledna je pak plánováno další online školení pro žadatele o dotaci.
Klíčová data:
- 6.11.2023 - Vyhlášení všech výzev
- 15.11.2023 - Otevření registrace pro všechny žadatele
- a 21.11.2023 - On-line školení pro žadatele prvních výzev (Podpora obcí, na jejichž území se nachází památky zapsané do seznamu UNESCO; Podpora výstav pořádaných chovatelskými organizacemi; Podpora bezbariérového cestovního ruchu v Pk; Podpora energetických úspor sportovních zařízení v majetku obcí; Podpora výstavby a rozvoje dětských dopravních hřišť v Pk a Program podpory materiálního zabezpečení sociálních služeb)
- 6.12 . - 18.12.2023 - Příjem žádostí prvních výzev
- 2.1. - 31.1. 2024 - Příjem žádostí ostatních výzev
- 4.1. a 10.1. 2024 - Školení pro žadatele ostatních výzev